2019. június 11., kedd

Vélemények a kirándulásról

Május 4.-étől 8.-áig évfolyamkiránduláson vettünk részt Erdélyben, melynek fő témája a gasztronómia volt.
Első nap két megállónk volt. Nagyvárad, ahol meglátogattuk a történelmi Magyarország 2. legnagyobb székesegyházát, Szent Lászlóról hallgattunk érdekfeszítő előadást. Valamint Kolozsvár, ahol a Mátyás királyunkról elnevezett teret csodálhattuk meg. A nap végén Magyarvistán házias ételekkel vártak minket.
Második nap Marosvásárhelyre utaztunk, megtekintettük a Kultúrpalotát, illetve sétáltunk a városban. Buszra szálltunk és elindultunk Gyergyószentmiklósra, ahol testvériskolánk tanulói fogadtak minket. Bemutatták iskolájukat, és helyi finomságokkal kínáltak minket. Utána elfoglaltuk szállásunkat, és recepteket gyűjtöttünk házigazdáinktól.
Másnap megmásztuk a Pongrácz-tetőt, ahol gyógynövényeket gyűjtöttünk, majd a Békás-szoroshoz kirándultunk. Útközben megálltunk a Gyilkos-tónál, ahol meg kóstolhattuk a román népi eledelt, a miccset. Délután betekintést nyerhettünk a borszéki gyárba, ahol végig kísérhettük az ásványi anyagokban különlegesen gazdag ásványvizek gyártását.
Negyedik nap meglátogattunk egy nomád állattartó farmot Marosfőn. Megkóstoltuk a helyi termelésű termékeket, és közben tanulmányoztuk a sajtkészítés folyamatát. Tovább utazva, lelki felüdülést szereztünk a Csíksomlyói kegytemplomban. Ezután történelmi és irodalmi jelentőségű városokba látogattunk: Székelyudvarhely, Szelykefürdő, Farkaslaka, majd Korondra érkeztünk, utolsó szálláshelyünkre.
Az utolsó napunk hazautazással telt, csupán kettő helyen álltunk meg. Segesváron és Vajdahunyadon, hol megnéztük a legfontosabb történelmi látványosságokat. Este élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodva értünk vissza Kiskunmajsára.
Köszönjük vendéglátóinknak és tanárainknak a páratlan lehetőséget!

Petelei Ildikó, Tabajdi Anna

Gyuris Réka 11/B osztályos tanulónk angol dolgozata a kirándulás után:

Számomra a kolozsvári programok tetszettek a legjobban, különösen azok, amikor szabad utat kaptunk, és önállóan ismerhettük meg a várost.
(Marton Mária)
A Békás-szoros tetszett, mert szép volt a táj, túráztunk egy kicsit. Kolozsváron a Mátyás-szobor is nagyon érdekes volt.
(Patyi Petra)
Nagyváradon a templom, a Békás-szoros és a Gyilkos-tó is nagyon szép volt. De Vajdahunyadon a kínzókamra tetszett a legjobban.
(Hegedűs Hédi)
Gyergyószentmiklóson a Békás-szoros és a Gyilkos-tó nagyon szép volt, látványos. A testvériskolában is közvetlenek voltak és segítőkészek. Borszéken is tetszett a gyár, érdekes volt látni, hogyan készül a helyi ásványvíz. A nagyvárosokban pedig tetszett, hogy kaptunk szabadidős programot és önállóan fel lehetett fedezni az adott várost.
(Gyovai Rebeka)
Kolozsvár a kultúra, és a gyönyörű főtere miatt; a Békás-szoros természeti szépsége miatt tetszett.
(Kovács Evelin)
A nagyváradi templom és Szent László hermája is tetszett, mert rendkívül gyönyörű és régi értékeket képvisel a kultúránkról. Kolozsvár nagyon szép, tetszett a sok galamb és a történelmi hangulat. Békás-szoros is felemelő volt, végre tudtunk kicsit sétálni, mozogni, és a friss levegőn lenni.
(Petelei Ildikó)
A Gyilkos-tó és a Békás-szoros volt számomra az egyik legemlékezetesebb program. Gyönyörű volt a táj, az időjárás pont jó volt a sétához. Marosvásárhely is nagyon tetszett. Szerintem nagyon szép volt a város is, de az ortodox templom is nagyon tetszett, szerintem lenyűgöző volt.
(Horváth Noémi)
Tetszett a Békás-szoros és a Gyilkos-tó, mert gyönyörű volt a táj. Vajdahunyad vára is tetszett, hogy volt időnk bejárni. A beszélgetős esték voltak a kedvenceim. Kolozsvár is gyönyörű volt.
(Gáspár Virgínia)
Nagyváradon a templom és a herma megtekintése. Kolozsvár, városnézés. Marosvásárhelyen Kultúr Palota megtekintése. Gyergyószentmiklóson a testvériskola (Salamon Ernő Gimn.) látogatása. Békás-szorosban tett túra. Borszéken a gyógyvizes gyár látogatása. Csíksomlyó, Segesvár, Vajdahunyad. Ezek voltak a legjobb programok.
(Sipos Eszter)
Egyéni érdeklődésemnek leginkább megfelelő helyszínekre Marosvásárhelyen látogattunk. A Kultúr Palota monumentalitása és látnivalói maradandó élményt nyújtottak. Tetszett az interaktivitás. A szabad városnézés lehetőséget adott a további látnivalók felfedezésére, és a helyi színház felkeresésére a hely kellemes atmoszférájában. Ezen kívül Csíksomlyó volt még különleges számomra. Sikerült kicsit magunkba fordulnunk, a külső élmények mellett lelki tapasztalatokat is szereznünk.
(Tabajdi Anna)
Az egyetlen, ami tetszett nekem a programok közül az a Békás-szoros volt, mert hihetetlenül szép volt. Kicsit több szabadidős program jobb lett volna. Túl sok volt a templom látogatás és az utazás, a szállás váltás.
(Nyerges Márk)
Nekem a nagyvárosokban kapott szabadidős programok tetszettek a legjobban, mert a haverokkal bejárhattuk a várost, miközben benéztünk egy-egy kajáldába vagy kávézóba. Ez szerintem még jobban összekovácsolta a csapatot. Még tetszett a tanya, ahol sajtot készítettek házilag, mert ezelőtt nem láttam ilyesmit. A kostoló is nagyon ízlett. A szénsavas víz gyár is nagy élmény volt számomra.
(Pálinkó József)
A kedvenc programom a Békás-szoros volt, mert az nagyon szép volt. Nagyon tetszett Kolozsváron a szabadidős nézelődés, gyönyörű hely. A Gyilkos-tó is nagyon tetszett, mert lehetett csónakázni.
(Sólya Dániel)
Békás-szoros volt a legjobb program, mert szép hely volt és túráztunk egy kicsit. Látványos volt.
(Gréczi Martin)
Kolozsvár, mert ott szabadon fedezhettük fel a várost. Békás-szoros, mert nagyon szép hely volt, és jól esett a sok séta.
(Fejes Fanni)
Békás-szorosban szép volt a táj, meg aranyosak voltak a kutyák, de sajnos sok kullancs volt bennük. A gimiben lett egy metalhead haverom.
(Hegedűs Norbert)
Békás-szoros. Szerintem ez volt a legélvezhetőbb program, amit nem hagytunk ki.
(Rozmis Anna)
Nekem 3 helyszín tetszett a legjobban. Kolozsváron a városnézés, a főtéren való séta. Ami talán a legjobban tetszett, az a Békás-szoros volt azért, mert nagyon szeretek a szabadban lenni és túrázni. Sajnos elég keveset túráztunk. Vajdahunyadon a kínzókamra tetszett még, mert érdekes volt... De már nagyon sok ilyenben voltam.
(Hájós Anissza)
Kolozsváron a főtér tetszett, mert el tudtunk menni sétálni és várost nézni. A Békás-szoros nagyon szép volt, tetszett a túra és a kirakodó vásár. Vajdahunyad várát érdekesnek találtam, mert szeretem a történelmi helyeket.
(Kertész Inez)
Nekem a Békás-szoros tetszett a legjobban, mivel nagyon szeretek sétálni a természetben. Szint úgy ez miatt a Pongrácz-tető is tetszett. Nos a Gyilkos-tóra nagyon kíváncsi voltam, mert a legendák -vagy nem tudom, lehet nem azok- azok a történetek, amiket hallottam, és emiatt kiskorom óta el akartam oda jutni.
(Kis Ramóna)
Jó volt sétálgatni a Békás-szorosnál. Nagyon jót beszélgettem az osztálytársammal. Szép volt a táj, érdekesek voltak a standok. Habár már voltam itt egyszer, most is gyönyörűnek találtam.
(Szikora Gergő)
Békás-szoros: tetszett a látvány. Városnézések + szabadidős program: érdekesek és szépek voltak a városok. Gyilkos-tó: tetszett a látvány.